Autor: onogost.me
Foto: pixabay.com
22:02
7.12.2019.

Ukusno ali nezdravo: Ove namirnice štete vašem srcu

Kardiolozi objašnjavaju koja hrana šteti vašem srcu i cjelokupnom organizmu. Dobro je preuzeti koji savjet i slijediti njihove prehrambene preporuke.


1. CRVENO MESO

„Obično izbjegavam crveno meso koliko god je to moguće, jer je meso u hamburgerima na primjer vrlo posoljeno. Na zapadu smo trenirani da jedemo hranu koja povećava rizik od srčanih udara, gojaznosti i dijabetesa. Važno je naći zdravu ravnotežu u hrani, a ja zato izbjegavam crveno meso“, kaže dr Ronald J. Šib, kardiolog iz Pritikin Longevity Centra.

“Izbegavam debele i masne odreske crvenog mesa, a ako jedete ovu hranu, poželjno je odstraniti ekstra masnoće” predlaže dr Robert Kloner iz Kardiovaskularnog instituta, pri Huntington Medical Research institutu.

2. PROCESUIRANI SUHOMESNATI PROIZVODI

„Definitivno se držim podalje od procesuiranih mesnatih proizvoda poput slanine, hot-dogova i drugih proizvoda koji imaju velike količine soli i konzervansa“, kaže dr Dženifer Hajte, profesorka medicine na univerzitetu Kolumbija u Njujorku.

S njom se slaže i dr Nica Goldberg, direktorka ženskog zdravstvenog centra Džoan H. Tiš, koja smatra lošim i ćureće salame iz istog razloga.

“Ako želite da jedete sendvič s ćuretinom, ispecite komad ćuretine i stavite ga između dvije kriške hljeba“, dodaje ona.

3. SLATKA PECIVA I KOLAČI OD LISNATOG TIJESTA

„Ova vrsta proizvoda sadrži mnogo šećera i hidrogenizovanih masti, a nema gotovo nikakvu hranjivu vrijednost. Slatka peciva i kolači od lisnatog tijesta povećavaju nivo lošeg holesterola. Šećer može poremetiti rad jetre, izazvati inzulinsku rezistenciju i metaboličke poremećaje poput dijabetesa tipa 2. Da li je pecivo iz pekare vrijedno rizika?“, pita se dr Adam Splaver.

4. HRANA KOJA SADRŽI PREVIŠE MLIJEČNIH MASTI

“Pokušavam da izbjegavam tešku hranu s mnogo zasićenih masti, mlijeka, pavlake ili sladolede s velikom količinom masti“, kaže dr Robert Kloner.

„Izbjegavam kremastu hranu s dodatkom maslaca i bez obzira koliko ga volim, držim se podalje od sira“, dodao je dr Ronald J. Šib.

5. GAZIRANA PIĆA

„Ispijanje gaziranih pića može imati ozbiljne posljedice na organizam. Takva pića povećavaju rast inzulina, što dovodi do povećavanja težine i može izazvati razne metaboličke poremećaje. Uz šećer, ovakva pića sadrže i fosfornu kisjeline koja podstiče osteoporozu. Ništa bolje nisu ni dijetalna gazirana pića, a nedavne studije potvrdile su da i ona mogu izazvati gojenje“, rekao je kardiolog Adam Splaver za Thrillist Health.

Ostale vijesti iz kategorije

  • 08:53
    23.1.2020.

    U periodu od 13. do 19. januara u Centru za medicinsku mikrobiologiju Instituta za javno zdravlje (IJZ) laboratorijskim putem potvrđeno je 16 slučajeva infekcije virusom gripa.

  • 08:48
    23.1.2020.

    Predlogom Zakona o ljekovima, koji je utvrdilo Ministarstvo zdravlja, propisano je da Vlada formira Institut za ljekove i medicinska sredstva koji će se baviti kontrolom kvaliteta, bezbjednosti i izdavanja dozvola za medikamente.

  • 08:26
    22.1.2020.

    Situacija po pitanju novog koronavirusa za sada nije opasna, a za sada nema razloga za brigu u Crnoj Gori, kazao je specijalista epidemiolog Instituta za javno zdravlje (IJZ) Igor Galić.

  • 22:06
    21.1.2020.

    Učenje drugog jezika može biti vrlo koristan hobi za naše zdravlje jer potiče povećanje sive mase.