Autor: onogost.me
Foto: pixabay.com
22:06
27.9.2020.

Ove namirnice su "gorivo" za mozak

Hrana iz tzv. mediteranskog načina ishrane može pomoći mozgu da bude u dobroj formi bez obzira na godine, prenosi Krstarica.

Istraživači su došli do zaključka da osobe preko 65 godina koje su jele više: ribe, povrća, voća, žitarica i maslinovo ulje, imaju veću zapreminu mozga nego one koje nijesu jele mediteransku hranu.

"Ohrabrujuće je to da što se više pridržavamo mediteranskog načina ishrane, to više čuvamo mozak od atrofije (skupljanja)", prema kaže Jian Gu, asistent-profesor neuropsihologije na Univerzitetu Kolumbija u Njujorku.

Istraživači napominju da opservacioni nalazi ove studije ne mogu dokazati definitivnu uzročno-posljedičnu vezu između ishrane i obima mozga.

Studija je dizajnirana tako da samo pronađe vezu.

Prethodna istraživanja povezala su mediteranski način ishrane sa manjim rizikom od Alchajmerove bolesti, navodi se u studiji.

Ovaj način ishrane naglašava potrošnju povrća, mahunarki (pasulj, grašak i sočivo), voća, žitarica, ribe i mononezasićenih masti, kao što je maslinovo ulje, navodi se u studiji.

Plan ishrane uključuje nisku količinu mesa, živine, zasićenih masti i mliječnih proizvoda, kao i blage do umjerene količine alkohola.

Istraživači su podijelili 674 odraslih osoba u dvije grupe na osnovu toga koliko su njihove dijete usklađene sa mediteranskom ishranom. Njihova prosječna starost iznosila je 80 godina.

Svi učesnici podvrgnuti su skeniranju mozga da bi se izmjerila ukupna zapremina i debljina mozga. Oni su popunjavali i upitnike o izboru hrane i obrazscima ishrane.

Istraživači su otkrili da je u prosjeku veličina mozga onih koji nijesu slijedili mediteranski način ishrane bila manja od onih koji su ga slijedili. Razlika je mala i iznosila je otprilike oko pet godina starenja – navodi se u studiji.

Ipak, tačniji rezultati koje su istraživači otkrili govore da ako se jede više ribe a manje mesa, onda se mozak još manje "skuplja".

Jian Gu je izjavila da se još tačno ne zna zašto je mediteranska ishrana zdravija za mozak. Međutim, druga istraživanja ranije su utvrdila da su veći unos ribe i povrća, a manji unos mesa – korisni za rast ćelija mozga.

Koristeći rezultate studije, istraživači tvrde da treba jesti najmanje 85 do 140 grama ribe nedjeljno i ne više od 100 grama mesa dnevno, jer to štiti mozak od skupljanja.

Nalazi istraživanja objavljeni su u internet izdanju časopisa „Neurologija“.

Izvor: Blic

Ostale vijesti iz kategorije

  • 21:44
    24.10.2020.

    Za vrijeme pandemije koronavirusa mnoge majke imale su dosta nedoumica, a jedna od njih je i ta da li smiju dojiti ukoliko su zaražene koronavirusom.

  • 17:15
    24.10.2020.

    Laboratorije Instituta za javno zdravlje i druge laboratorije koje se bave PCR dijagnostikom novog koronavirusa su od posljednjeg presjeka završile PCR analizu 743 uzoraka na novi koronavirus među kojima su ukupno registrovana 193 novopozitivna slučaja infekcije sa SARS-CoV-2i to iz sledećih opština:

  • 14:29
    24.10.2020.

    Pacijent star 70 godina preminuo je u nikšićkoj Opštoj bolnici zbog komplikacija izazvanih Kovidom-19.

  • 21:14
    23.10.2020.

    Sol ili natrijev hlorid (NaCl) vrši važnu ulogu u fiziološkim procesima i neophodna je za život i zdravlje. Sve tjelesne tekućine - krv, znoj, slina i suze - su slane.